Travelling Goods, Travelling Moods

Publié le par Ding ding ting

Christian Huck (Hg.), Stefan Bauernschmidt (Hg.) 

 

Travelling Goods, Travelling Moods. Varieties of Cultural Appropriation (1850-1950)

 

Dass Waren erst durch ihr kulturelles Umfeld Wert und Bedeutung erhalten, und beides umkämpft ist und immer wieder hergestellt werden muss, verdeutlichen die Autorinnen und Autoren in diesem Band. Mit dem Konzept der »kulturellen Aneignung« bieten sie eine theoretisch reflektierte wie auch empirisch angereicherte Begrifflichkeit für kulturwissenschaftliche Studien globaler Warenzirkulation.

In the past years, Cultural Studies has begun to analyze the global world of economy, supplementing existing studies of economists. This edition highlights the concept of 'trans-cultural appropriation' as a tool for understanding cultural dimensions of modern consumption, especially when it comes to transnational economic processes. Presenting a rich variety of empirical studies, ranging from the introduction of Chinese food in the USA to Ford cars in Germany and American schoolbooks in the Philippines, the collection brings processes of cultural exchange to the fore that the post-war paradigm of 'Americanization' neglects.

 

Link

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article